Surprise!!

Igår fick jag världens överraskning! Petter, min älskade bror kom och hälsade på! Vid sjutiden igårkväll stod han bara utanför dörren med en krukväxt med två rosa blommor i. En halvtimme innan hade han ringt och grattat mig och sa att han var tvungen att sluta för han var på affären och  skulle köpa köttbullar, i Lycksele. Och sen visar det sig att det var bara bluff och båg och att han egentligen var påväg till mig. Bästa födelsedagspresenten ever!

Sen var jag på Liljeholmsgallerian för att införskaffa vin och Amarula och såna trevligheter till ikväll då jag ska ha tacokväll, men innan jag hann till systemet så blev jag kidnappad, typ, av en trevlig tjej som sålde hudvårds och nagelvårdsprodukter och vi stod och pratade i ca 20min lite privat blandat med säljargument och vardagssaker. Efter ca 20min hade jag helt plötsligt köpt salt från döda havet som gör huden så len och fin för 200kr och nagelvårdsprodukter för 400kr. Jag sa det, det var tur att jag fyllde år igår annars hade jag inte haft råd med så fina saker :P Men det är väl det födelsedagspengar är till för? Inte för att betala räkningar utan för att unna sig nånting. Det är ganska fint, i promiss!

Sen när jag väl kom på systemet och valde ut det jag skulle ha och betalade så visade jag mitt leg. Kassören utropade
"Grattis i efterskott! Jag fyllde också år igår"
jag :"Jaha, vad roligt. Skorpioner är trevliga, min mamma är också skorpion" 
han: "Min med, hon fyller år dagen innan mig, alltså 4nov"
jag "Min mamma fyller år 4nov"
han "Vilket roligt sammanträffande" sen skakade han min hand. Det var fint :)

När jag sen 45min senare kom hem till telefonplan, vem sitter och väntar på tåget om inte Nany! 
Hon hade parkerat bilen på telefonplan och skulle åka in till stan för att köpa en födelsedagspresent till mig <3
Hon ska komma på tacos ikväll. Det kommer bli fint. Sen efter att jag pratat med henne i några minuter skuttade jag hem lagom till att min bror skulle välja ut kläder. Han ska på intervju idag för Ford Models från USA så han är lite nervös så han stod framför spegeln "Ska jag ha den skjortan eller den här? Ska jag ha uppkavlade ärmar eller låta de vara som dom är?" Sedan fixade han håret och allting, tog på sig finskor och finjacka och sen var han redo att fara. Han är ganska söt min bror.
  
Och när jag kom hem var hela lägenheten ren och städad och alla bord var iordningsställda för ikväll. Jag är så glad och lycklig och jag vet som inte var jag ska ta vägen med all lycka som bara sprudlar ur mig. Jag antar att jag har tur här i livet. :o)

Ska gå och pussa lite på Daniel nu. Hade fint allesammans!

Stor kram!
/Lyckopillret

Kommentarer
Postat av: Pia

Ford Models? :o ohmy, ska han bli modell?

2009-11-18 @ 16:00:23
URL: http://piamarica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0