Intensivt

Det har varit en mycket intensiv dag. Jag klev upp kvart i sju imorse för att göra mig iordning, käka frukost och sen hjälpa faster Ulla med förberedelser. Vi firade pappa idag, 50år. Först kom alla till Stöcksjö, när alla var samlade dök jag upp från ingenstans och sa tadaa, hej pappa! Han sa nämen hejsan, jag hoppades att du skulle komma. Sen for vi till Olofsforsbruk där pappa fick smida en ros. Sen gick vi och tittade på en utställning, skålade för pappa och lite snacks sen var det dags för lunch. Vi åt lunch på Olofsfors Herrgård, fläskfilé med potatisgratäng, det var super gott!! Efter det for de andra till berghem, vi for tillbaka till Stöcksjö för att dekorera tårtorna. Då blev det fika, det fanns 3 tårtor sammanlagt. När vi fikat klart började folk droppa av lite. Då var det dags för vin, kex och ost. Det var otroligt gott efter att ha fått i sig så mycket sötsaker. Sen satt vi å pratade en stund och sen for även vi (när jag säger vi menar jag min faste Ulla hennes sambo Göran, hans son Jakob och Rasmus & Ronja) tillbaka till Stöcksjö, när vi kom hem var klockan åtta och jag kokade the och la mig i soffan. Såg musikmaskinen och sing a long, sen var det dags att krypa till kojs. Jag ringde Daniel och fick veta att jag kommer komma hem till ett rent hem imorgon :) Jätte skönt. Och nu ligger jag här och skriver om min dag. Men det har varit en bra dag. Mysigt att träffa släkten. Men jag måste erkänna att jag längtar tillbaka till Stockholm nu. Tillbaka till vår lägenhet och till min älskade Daniel. Nä nu ska jag sluta innan jag somnar med datorn i knä. Godnatt allihopa!

Kram  

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad roligt att det blev en lyckad helg! :) synd att vi inte har hunnit träffas nått men jag får komma ner nån helg istället! Kram

2008-09-14 @ 11:15:48
Postat av: Tone

Vilken bra dag det verkar ha blivit! :)

Hoppas att du mår bra och att det går bra med studierna! Kram på dig!

2008-09-16 @ 16:24:34
URL: http://ailime88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0