Någon bor i vår lägenhet!

Det är en jävla brud som bor i vår lägenhet i Stockholm!

Historik: En tjej har hyrt lägenheten på Telefonplan tidigare men fick veta i vintras att hon skulle behöva flytta om inte alltför lång framtid. Tjejen säger okej, men jag kan vara ute redan i slutet av februari istället för det slutdatum som Bertil (Daniels pappa som äger lägenheten) hade satt upp. Bertil sa fint, då betalar du för den här månaden sen är det inget mer med det. (Han sa inte att han skulle komma ner och hämta nyckeln och sånt ett visst datum och se till att lägenheten var utstädad) Efter det så var det inget mer med det. Vi antog att hon flyttat som hon sa att hon skulle.
I fredags skulle Kamala (Daniels mamma) flyga ner till Stockholm, för att övernatta en natt och sen fara vidare till Indien. Då tänkte hon ju självklart sova i lägenheten eftersom det är smidigt och bra. När hon kommer till lägenheten upptäcker hon, bruden har inte flyttat utan bor kvar där, i hopp om att inte bli upptäckt samt bo gratis utan att ha betalt nån hyra på 3månader. Katastrof. Kamala säger att tjejen är skyldig hyra för de senaste 3månaderna samt att hon ska vara ute senast idag, tisdag, och lämna sin nyckel till Föreningskillen. Kamala sa även att om hon inte gör det kommer vi ta till juridiska åtgärder.

Jag hoppas verkligen att tjejen tar Kamala på allvar och packar ihop sitt pick och pack och lämnar lägenheten i ett gott skick. För jag vill inte få en otrevlig överraskning då vi far ner på torsdag för att upptäcka att hon fortfarande är kvar. Jag är så jävla nervös och förbannad över det här.

Självklart är jag sjuk också, har 38graders feber och en näsa som vägrar sluta rinna. Jag kommer bli måttligt förbannad om hon är kvar. Då kommer vi ringa polisen. Jag fattar inte hur man kan vara så fräck att man bor nånstans utan lov i 3månader och tror att man inte ska bli upptäckt. Hon visste ju bara att vi inte ska flytta på riktigt förrän augusti så hon tänkte väl att hon skulle kunna bo där i 6mån utan att bli påkommen. Jag blir så störd. Bertil skulle ringa till Föreningskillen idag för att se till att hon lämnar in nyckeln. Och är det inte ordentligt utstädat i lägenheten så ska fan hon stå för att betala en städfirma som gör jobbet isf. Jag fattar inte att människor har den fräckheten. Jag blir arg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0