Härligt!

Igår fick jag vara med min älskade Lisa som varit borta 1 hel lång månad. Det var jätte mysigt, var där vid halvett på dagen och var tvungen att fara hem vid halvnio på kvällen eftersom jag skulle fara å jobba. Det var helt underbart, vi satt och pratade hela dagen. Sen på eftermiddagen for vi, Daniel och pappa till Jysk för att jag och Daniel skulle köpa en luftmadrass.Den är 160cm bred, 50cm hög, och över 2m lång. Den pumpar upp sig själv och det känns jätte bra att vi har den nu eftersom då har vi nåt att sova på första natten och vi har även nånting som gästerna kan sova på om vi skulle få besök nån gång. Det känns fint, ett av våra första inköp till vårt nya hem. Det känns konstigt att lägenheten på Telefonplan snart kommer vara Hemma, det är inte ens samma stad som hemma har varit hittils i mitt liv. Men men, så är det ju.

Hemma är en känsla man bär med sig. Eller som vissa säger, hemma är där man hänger jackan. Och om hemma är där man hänger jackan så kan ju i praktiken hemma vara på vilken geografisk plats som helst och ska man gå på den logiken kan Hemma förändrats ofta och inte vara något varaktigt. Jag tänker för mycket eller hur? Skitsamma, det känns jätte kul att flytta och om en vecka kommer vi vara i full färd med att måla och inreda vår lägenhet. Våran. Mitt och Daniels Hem. Overklig känsla. Skön känsla. Känsla av att vara påväg nånstans i livet. Flytta till egen lägenhet. Börja plugga Statsvetenskap. Förhoppningsvis få ett extra jobb. Bo själv. Ta ansvar för sitt eget liv, sin egen ekonomi, eget ansvar för att alla sysslor i hemmet faktiskt blir gjorda. Det är många nya saker på en gång. Flytta hemifrån. Flytta ihop med Daniel. Flytta till en ny stad. Börja plugga på Högskola. För första gången inte ha hela tjocka släkten i närheten at all times.

Just nu är det totalt kaos i mitt huvud. Vad ska jag ta med mig till Stockholm nu och vad ska jag lämna till sen? Ska gå och hänga tvätt nu, stoppa in maskin nr2, käka lunch, duscha, sminka mig göra mig iordning för att träffa en kompis om 1h. Borde alltså lägga på en rem. Aja vi hörs, ni lär ju få veta hur det går sen :)

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0