Före, Medans och Efter

Har inte skrivit på några dagar nu för att det har varit så mycket så jag har helt enkelt inte hunnit. Sorry.
I tisdags hade jag en jätte fin dag. Jag hade jobbat natt, kom hem ca 8.15 åt, låg och läste och tog det lugnt för att sen träffa Jenny och käka lunch. Vi åt på lobbyn (gamla bredbar) varsin stooor sallad och satt och pratade i flera timmar. Efter det så träffade jag min kusin Ronja, vi gick på stan för jag ville hitta nånting somrigt att ha på mig på valborg så vi gick till Gina Tricot där jag hittade en jätte söt klänning/tunika som är naturvit med ett svartband under bysten, jätte söt!! Efter det ville Ronja gå och titta på skor så vi gick på skopunkten där jag råkade hitta ett par skor som gick i precis samma stil som klänningen, jag var bara tvungen att ha. Supersöta och kostade under 200kr, det blev svårt för en skoälskare som jag att säga nej till. Efter det for jag hem, åt middag och tog det lugnt tills jag skulle fara och jobba igen kl 21.

Igår, Valborg, då var jag hemma strax efter 8 på morgonen, åt frukost, dammsugade hela lägenheten, Ronja kom förbi och ville låna ett par skor av mig, (nämnde jag att hon är lika skotokig som jag?), åt våfflor till lunch och bjöd kusin vitamin :) Efter det for jag till popshop för att köpa en present till en kompis som fyllde år igår. Då passade jag även på att köpa ett kul spel som vi sen använde oss av på kvällen, Hur fan visste du det? Ett spel med frågekort där frågorna är om helt absurda saker. Efter det satte jag mig på bussen till Röbäck för att hjälpa min kompis som fyllde år att baka, det var kul. Vid tretiden var jag tillbaka i stan igen, jag och Daniel gick till Resebyrån för att boka resan ner till Stockholm om två veckor. Vi far den 15e och kommer hem den 23e :) Sen gick Daniel på systemet för att vi skulle ha något att dricka under kvällen. När han var klar med det hade klockan hunnit bli 15.50 då kände vi oss lite stressade så vi gick förbi Ica och köpte mat för att sen skynda hem, duscha och göra sig iordning. Kl 17. 00 var det tänkt att vi skulle vara hos Josefin men eftersom vi kom hem för att göra oss klara när klockan var 16.25 hann vi inte riktigt till då. Men vi lyckades vara där ca kvartöver :) Vi kände oss nästan duktiga.
Sen blev det grillad biff med wokade grönsaker, pommes, bearnaise, och öl. Det var gött. Sen spelade vi spelet som alla tyckte var en höjdare, pratade, skrattade och satt även ute på hennes altan en stor del av kvällen, utan att frysa!! Det var otroligt trevligt igår, det är ett bra gäng. Det var jag, Daniel, Frida, Mattias, Josefin, Jenny & Moa. Helt perfekt. Bara trevligt, inga bråk och inga ledsna miner. Vid halvtvå började vi känna oss trötta så då ringde vi taxi, vi fick veta att det var 50min väntetid så vi väntade. Men taxibolaget sa även att om någon taxi kunde komma tidigare så skulle dom ringa upp min mobil och säga det. Taxin kom ca 2.05 det var skönt, vi var hemma kvart över två. Vi var sega då fast inte så sega/trötta/orkeslösa som vi brukar vara efter vi har druckit.. Det var mysigt :)
Sen somnade vi.

Vi vaknade vid ca 10 tiden idag, vi låg och drog oss litegrann sen gick vi upp för att äta våfflor till frukost och sen gå och köpa wokade grönsker för vi skulle käka upp köttet som blev över från igår men woken var slut, då passade vi på att köpa marinad också. När vi kom hem la vi köttet i marinaden och spelade Färg Fia medan vi väntade på att kunna laga vår lunch. När vi väl åt hade Daniel överträffat sig själv med köttet, det var så otroligt mört och underbart att äta, jag njöt verkligen av varje tugga. Sen vid tretiden for Daniel hem, då började jag fundera på vad jag skulle göra till middag för min älskade bror Petter kommer och äter middag här idag. jag klickade omkring på recept på tasteline.com och hittade det här http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=showRecipe&intChannelID=&lngRID=5477&tlfo=0, det lät hur gott som helst så det ska jag laga till mig och Petter :) Mums. Och när jag gick hem från affären, då regnade det, ett varmt sommarregn. Det tyckte jag var fint.


Happy happy happy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0