Packa ner hela mitt liv

Innan den här veckan är slut kommer jag att ha packat ner hela mitt liv as I know it. För i slutet av den här veckan kommer
ett stort lass till Stockholm färdas ner. Känns jätte konstigt att packa ner alla mina ljus, tavlor, speglar osv. Helt galet, men det är ju så, om endast en månad kommer jag bo där på riktigt och då måste jag ju förbereda mig för det, jag kan inte bara blunda och hoppas att allt ska lösa sig utan att jag fixar allting. Det funkar inte riktigt så. Men det ska bli kul, känns nervöst men kul. Men större delen av min garderob (det som är kvar av den) tar jag inte ner förrän jag far ner på dopet i slutet av den här månaden. När jag kommer tillbaka därifrån efter dopet har jag bara 1v kvar innan jag flyttar så då är det bra att ta med allt utom den mängd av kläder man kan behöva för 1v. Tiden går så galet fort. Det är bara 4v kvar tills jag flyttar, jag skojar inte. Två av dom veckorna kommer jag tillbringa i Stockholm, så det är verkligen inte mycket tid att spela på. Helt galet. Men vad gör man? Man kan inte direkt stanna tiden. Nu börjar jag känna mig lite nervös. Men det kommer säkert bli bra i slutändan. Det brukar lösa sig.


Som svar på Emmas fråga:
Hur är det att jobba natt?

Svar: Jag trivs jätte bra med att jobba men allting beror ju på såklart. Jobbar man som personlig assistent beror det ju självklart på vilken brukare du har, och jobbar du t ex natt på en krog är det ju inte samma sak. Provade på det en gång det var inte nånting jag trivdes med. Men anledningen till att jag gillar och jobba natt är att man hinner med mer saker på sin lediga tid än om man jobbar dag. Nog för att man behöver sova efter man har jobbat men man kan ju utnyttja tiden på ett annat sätt än om man jobbar dag och när man slutar jobbet är alla affärer stängda så man kan inte springa det där ärendet man skulle hinna med. Att jobba natt är väldigt individuellt och det är inte alla som passar för det, du får helt enkelt prova och se hur det känns.
_______________________________________________________________________________________________

Sen hittade jag tre kokböcker i lördags och dom tre tillsammans kostade endast 157kr! Hur coolt är inte det på en skala? Så igår till middag bjöd jag in min underbara kusin Ronja för att jag skulle få laga nånting ur kokböckerna. Det blev tagliatelle med gräddsås och rostad vitlök. Det var galet gott. Och idag igen ska jag få träffa Ronja, jag älskar henne så och kommer sakna henne som en tok när jag flyttar. Efter jag har träffat Ronja ska jag färdas till Holmsund för att äta middag med Cia i hennes nya lägenhet och sitta ute på hennes alldeles egna balkong! Jag vill oxå ha balkong... Men det kommer iaf hur trevligt som helst kan jag lova. Men nu är jag trött så nu ska jag krypa ner under filten och vila lite. Gonatt.
 

Kommentarer
Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

Vars i Stockholm ska du bo?

2008-07-08 @ 23:20:39
URL: http://ninai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0