Antagen och flyttlass

Jag har blivit antagen till mitt förstahandsval på Södertörn.
Till hösten kommer jag plugga Internationella migration och etniska relationer - Statsvetenskapliga programmet.
Och jag är så galet glad för det. Jag får plugga det jag vill och jag är ett steg närmare det jobb jag vill ha i framtiden. Nämligen vara rådgivare eller tjänstekvinna i någon högt uppsatt position så jag kan förbättra förutsättningarna för exempelvis flyktingar som kommer hit. Det känns jätte bra. Nu klaffar allting i mitt liv. Det är så skönt.


Och imorgon efter jobbet är det bara att packa trailern med allt jag ska ta ner härifrån och sen bär det av till Stockholm. Imorgon far jag, pappa och Daniel ner med alla saker. Det känns jätte skönt. Lite läskigt men bra läskigt.

Snart kommer min älskade "lillsyrra" Ronja hit. Det känns fint.

Livet känns bra just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0