Sjungandes

Mamma fick inte huset på budgivningen, det mest chockerande var att det var nån som sagt ganska tidigt i gamet att hon la sig men sen kom hon in senare och bjöd ett vansinnesbud på 1,4! Huset var inte ens värt så mkt. Helt galet.

Sen när jag var påväg hem från jobbet igår pratade jag en del med hon som skulle byta av mig, och innan jag gått hem hade det slutat med att jag ska sjunga på hennes bröllop i Augusti. Hur sjukt är inte det? Men det ska bli grymt kul, har inte sjungit framför publik sen sommaravslutningen i 2an på gymnasiet. Visst det är bara 2år sen men för nån som under hela uppväxten vande sig med 5-10 konserter/år är det länge sen. Jag skulle t om få betalt för det (!)

Sen har jag börjat vara inne på Lyxfällans hemsida jätte mycket, beroende jaa. Har även sett klippen där Lyxfällan försöker hjälpa Calle Schulman, och har även förärat honom med att läsa hans blogg och ursäkta mig men hur fan kan man göra av med 19 000 på mat om man är singel, barnlös och bara tänker på sig själv? Sen innan lyxfällan for därifrån så spenderade han "bara" 10 000 på mat. Okej att man spenderar så mkt på mat om man är en stor jävla familj men komigen lixom. Var är logiken? Snacka om att slänga pengar i sjön. Aaaaa jag blir så störd.

Sen har jag även börjat läsa Katrin Schulmans blogg på finest. Hon är ju faktiskt ganska humoristisk :)
Herregud, snart har jag väl hela Schulman släktet på min blogglista.


http://www.lyxfallan.se/blogg/blogg-calle/forvirrad

Tillbaka till Calle, här dumförklarar han i princip svenska folket som inte har råd att äta middag ute varje dag för att man kanske har en inkomst på 15 000 efter skatt eller ensamstående med barn så att äta ute är en lyx man inte har om man måste vända på varenda krona för att betala sina räkningar och ha råd att äta hemma. Jag har inget problem med att vissa har det bättre ställt än andra men då tycker jag ändå att man ska ha så mycket insikt att man inser att man är lyckligt lottad som har det så bra ställt istället för att se ner på människor som har med sig massäck på sina utflykter istället för att köpa mat på plats. Calle Schulman du gör mig förbannad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0