Logiskt javisst

Vid middagsbordet diskuterade vi huruvida det är smart att lägga ex antal tusen kronor på tex ett smycke. Jag tyckte det var dumt och då drog min syster å hennes kille ett exempel på en grabb som inte visste vad han skulle göra av sina pengar så han köpte ett halsband för 100 000kr. Jag tycker det är idioti och hävdade att tjänar man så mycket pengar så kunde man väl spara till hus istället. Det hela slutade med att hela min familj började hacka på mig för att jag tänker ekonomiskt och för att jag har ett sparkonto så jag kan ha en buffert för när jag flyttar och ha råd att inreda lägenheten som jag vill ha den. För det började dom reta mig för samt kalla mig lillmorfar för att han är den enda i min släkt som oxå är ekonomisk. Detta gjorde mig förbannad som få eftersom alla som känner mig vet hur jag känner för morfar och det är inte direkt varma känslor. Jag fattar inte, ska jag bli straffad för att jag vill ha en buffert om nånting oförutsett händer? Hade det varit bättre om jag hade bränt alla pengar jag har? Min mamma var oxå med i denna hackning på den sparsamma i familjen. Jag förstår inte logiken. Jag är förbannad. Nån som kan hjälpa mig förstå?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0