Budgivning, Flytt, Resa, Jubileum, Klippning

Idag är det budgivning på radhuset mamma vill ha. Vi håller alla tummarna för henne.
(Jag håller även tummarna för att hon flyttar dit själv)

Om bara några ynka månader flyttar jag till Stockholm, det känns nästan overkligt men ska bli galet skönt.
Och om bara 5v ska jag och Daniel resa ner dit för att känna efter vad vi vill göra med lägenheten, om vi ska måla nån vägg eller titta efter om vi behöver införskaffa ett nytt badrumskåp. Förmodligen inhandla porlin och bestick samt dammsugare och andra städattiraljer. Det ska bli så grymt skönt.

Och nästa söndag 20 april var det 6år sen jag och Daniel blev ihop, 5år tillsammans aktiv tid så att säga.
Det kommer bli grymt kul, käka lunch på Great Eastern, sen ta bussen till Iksu Spa på Umedalen för att få duobehandling, ryggmassage och kurbad. Efter det blir det att fara till Plaza, byta om och äta middag där för att sen njuta av en lugn kväll utan något som distraherar i ett hotellrum. Känns lite löjligt eftersom jag bor 50m ifrån plaza men ahwell, sånt händer.

Idag har jag även bokat klipptid i Sävar den 8e maj. Det kommer bli fantastiskt. Och jag ska förövrigt spara ut mitt hår igen. Jag gissar att jag inte direkt kommer ha ekonomi för att klippa mig titt som tätt så jag ska låta det bli långt. Det kommer bli underbart!

Just nu känns livet rätt bra. Borde dock gå och klä på mig och laga nån mat så jag har nåt att äta till middag idag. Börjar jobba om 3,5h. Men just nu känns livet rätt okej. Ibland blir man lite sönderstressad av allt jobb som är, jobbar mycket mer än vad jag borde. Är det nån som inte kan då är jag den första att säga att jag tar deras pass. När jag började var det tänkt att min procent skulle lika på 67% medan nu jobbar jag 80% och mer kommer det bli eftersom jag permanent tagit över vissa timmar på schemat osv. Men det är pengar. Det är galet mycket pengar. Pengar som gör att jag kommer ha en buffert så jag klarar mig även om jag inte får jobb på en gång när vi flyttar, nog för att jag kommer få studiebidrag och sånt. Men iaf. Det kommer ordna sig. Extrajobb kan man alltid få tag på right? Jag är optmist, javisst!

Nä, nu ska jag gå och klä på mig och laga mat. Om ni vill mig nånting så finns jag som vanligt på mobilen.

Puss

Kommentarer
Postat av: ronja

Ohh, du taggar nu förstår jag. Du ba stockholm here i come :D

2008-04-11 @ 15:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0