Framtidsplanerna är klara

Pol. kand utbildningen är vad jag ska plugga till i höst. Å jag är så nöjd. Utbildningen är ca 3år och efter tre år får man en kandidatexamen, om man väljer att gå 4år får man en magisterexamen och efter 5år får man masterexamen. Så 2011 har jag min kandidatexamen förutsatt att jag kommer in å sen får vi se om jag väljer att satsa på magister eller masterexamen efter det. Nu undrar ni såklart vad det är för program. Man läser statsvetenskap, nationalekonomi och juridik allt i ett. Det är ett program på 180p så det är 3år. 30p är 1 termin så dom tre första terminerna är obligatoriska sen får man välja inriktning vad man vill fördjupa sig i. De enda kruxet är att jag måste läsa upp MaB och MaC på komvux men om det är det som krävs för att komma in på Pol. Kand då gör jag det mer än gärna för då är jag mer motiverad. De ska bli kul, jag känner mig peppad. Sen har jag fler goda nyheter att dela med mej av, jag ska få jobba på sjukhuset i 3v nu igen, nu med Operationsgruppen, vissa dagar kommer jag börja 6 på morgon å jobba till 3, andra dagar kommer jag börja 12 och jobba till 9 på kvällen. Vilket betyder att jag kommer få lite OB oxå :) Happy happy happy!!

Obligatoriska kurser:

Statsvetenskap A 30hp

Nationalekonomi A 30hp

Utredningsmetodik 15hp
Rättsvetenskap 15hp

Olika inriktningar:

Inriktning mot Statsvetenskap:
           Inriktning mot Nationalekonomi:          Statistik:

Statsvetenskap B 30hp                                          Nationalekonomi B 30hp           Valfria kurser 15hp
                                                                                                                                             Statistik 15hp

Valfria kurser/Praktik 30hp                                    Valfria kurser/Praktik 30hp          Statistik B 30hp

Statsvetenskap C 30hp                                          Nationalekonomi C 30hp            Statistik C 30hp

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är glad om du är glad, men jag måste medge att ordet "nationalekonomi" ger mig rysningar längs ryggraden som inte är av ett trevligt slag!

2007-10-19 @ 17:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0