Lyxfällan

Såg på det programmet igår och jag blev så otroligt förbannad! Ett par levde tillsammans och dom hade inte gemensam ekonomi, de kändes litegrann som att dom drog lott om vem som skulle betala vad. Tjejen skulle betala för grejer som bara var hans samtidigt som han inte skulle betala nåt som båda använde sig av. Idioti. Samtidigt som dom hade lyxbilar och lyxbåtar på gården höll huset på att ramla sönder, dom hade inte ens ett helt badrum men dom tyckte ändå att dom skulle ha en bil värd 400 000kr samt en båt värd dryga 100 000. Hm, felprioritering ja. Dom hade 18 000 för lite varje månad varav 16 000 av dom pengarna bara gick till killens intressen. Inget gemensamt tänkande eller ägande. Jag förstår det inte. Bor man ihop med sin partner ska man väl för fan ha en delad gemensam ekonomi! Och ha planerat hur man ska lägga upp det innan man flyttar ihop. Gash jag blir knäpp. Men samtidigt är de ju bra att man får lära sig av andras misstag samt tänka efter själv hur ekonomin ska skötas eftersom jag snart kommer flyga ut ur boet med min pojkvän. Vi har planerat vår ekonomi vilket känns otroligt bra. Jag känner mig lycklig och lugn. Det är fint.

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag såg också på det fast jag blev irriterad och stängde av.

2007-11-16 @ 15:06:24
URL: http://www.ninai.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0