Jag har inte förstått... Nationaldagen, whats the deal?

Fortfarande feber i kroppen. It sucks big time. Så jag har förpassat hela mitt liv till soffan i vardagsrummet. Jag har nästan målat klart stenarna på min klänning :) Im so happy i could die.

Daniel är söt.

Anna är en bra godnattperson att prata med.
Kommer verkligen sakna att inte träffa dej varje dag.

Jag har skrivit en studentinbjudan till mina fd grannar från Trastvägen som har känt mig i princip hela mitt liv.
Dom är så söta. Ska lägga det i deras låda imorgon :)

Imorgon är de nationaldag. Är det någon som vet varför vi firar den överhuvudtaget?
Jag förstår inte dealen med det. Har förstått att det har nånting att göra med Gustav Vasa
och nej inte bara pga Annas tidigare blogg inlägg. Men vad är dealen med Gustav Vasa å nationaldagen?
Kan någon förklara det för mig??


Jag har inte förstått att jag tar studenten om 1v.
Jag har inte förstått att jag är arbetslös.
Jag har inte förstått att det inte är säkert att jag flyttar ut i höst.
Jag har inte förstått att alla mina planer kommer gå i kras.
JAg har inte förstått hur jag ska ha råd att leva 1v till.
Hur fan ska allting gå ihop??

Kommentarer
Postat av: Historie-Anna till din undsättning!

Gustav Vasa kröntes till konung 6/6 år 1523, och blev därmed den första Svenska konungen efter en 120 år lång union med danmark, som dominerats av danskt styre.
Den 6/6 nästan 300 år senare antogs 1809 års regeringsform, och samma datum antogs 1974 års regeringsform. Den 6:e juni är sedan år 1916 också Sveska flaggans dag.
Jahapp, det var det. Frågan kvarstår dock: behöver vi en nationaldag?

2007-06-06 @ 23:46:53
URL: http://annagram.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0