Idioti

Ser på ordspelsprogrammet på 5an. Dom tycker dom är så generösa som har 10 000 i fast pris fastän det är 50-60 per som ringer in och kommer fram sen är det ju alla som ringer in och inte kommer fram. Bara på de människor som kommer fram får dom in ca 60 000 eftersom de kostar 10kr per samtal. Detta innebär att om man bara ska räkna de som kommer fram så delar de inte ens ut 1/3 utan om man bara räknar de som kommer fram delar de ut 1/6 i bästa fall. Om man räknar alla delar dom ut kanske 1/1000 vilket är helt sjukt, kan inte Sveriges befolkning bara bojkotta?!

Kommentarer
Postat av: Annapanna

Jag håller definitvt med dig i sak, programmen är sjukt lågbudget och tjänar nog storkovan, dock måste jag höja ett litet mattefinger i protest mot din uträkning. 60 pers som kommer fram x 10 kr blir väl ändå 600 kr?
/odräglig besserwisser

2007-07-04 @ 16:18:38
Postat av: Tina

jag klarar inte av att se sånna där program, jag bara MÅSTE ringa in. mitt nyårslöfte i år var att inte ringa in till sånna program, och det har faktiskt funkat. hittills i alla fall.

2007-07-06 @ 11:34:53
URL: http://dirtbag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0